2014年8月29日 星期五

我做全職媽媽的信念: Less (收入) is More (經濟效益)!!!

在朋友堆中, 我係極少數選擇做全職主婦、仲要大部份時間無長輩工人(有請鐘點一星期3小時清潔)幫手o既媽咪, 每當有朋友讚賞我, 我都會好有滿足感, 不過單靠呢點點滿足感, 實在唔能夠令我支手牚起每日繁重o既家務同湊B工作...

咁...實際上令我決心做個萬能媽媽又係d咩呢?

1. 可以睇住自己小朋友從追跑跌碰中成長? Yes!
2. 可以貼身(心)照顧小朋友起居飲食, 確保小朋友健健康康? Yes!
3. 可以以身作則, 親自負責管教小朋友做個'好'人? Yes!



小朋友大得太快, 佢o地成長o既一點一滴, 我都唔想錯過!

相信以上3點, 每一個媽媽都希望做到, 但點解又唔係個個願意做全職主婦呢?

a. 因為要犠牲'自我', 無晒私人時間?
b. 因為自覺無耐性, 唔識'教'小朋友?
c. 因為少o左份收入, 生活質素受影響?

如果a&b大家輕易答'yes', 咁當初決定生小朋友原因又係咩? 生小朋友唔同食生菜, 如果生o左唔願擔起教同照顧o既責任, 咁會唔會太自私? ...Anyway, 咁自私o既父母相信只係少數, 我深信大部份父母放工後都願意奉顯自己所有時間俾小朋友!!!

再攰再眼訓, 只要你願意付出少少時間, 佢o地總有方法令你笑!!

咁, o係香港呢個金錢掛帥o既地方, 大部份媽咪決定唔做全職媽咪, 相信大部份都係c呢個原因吧??

唔怕話俾大家知, 我未做全職媽咪前o既人工係23K左右, 佔當時全家收入35%!! 雖然23K唔算多, 但都唔算少呀, 成個家庭多o左呢23K已經可以足夠請個工人, 每年去多次旅行、俾小朋友同自己食好d, 著好d, 甚至報多d興趣班...

 呢個世界真係無人嫌錢多, 我亦唔例外, 當初知道佗Koey時, 我都唔係偉大到諗都唔諗就放棄份工做全職媽咪!! 但而家回想, 我真係好慶幸無人幫手湊Koey, o係唔想多個外人(工人)o係屋企之下, 再加上老公子o既支持, 我根本唔使o係做在職媽媽定全職媽媽之間作太耐爭扎, 好快就計好條數, 做到決定!

計咩數?

計家庭入息同支出, 計老公子一份人工揹唔揹得起頭家? 無錯, 但又未係全對!!

我要計o既, 係經濟效益!! 其實講到尾, 都係來自Less is More o既育兒理念: Less (收入) is More (經濟效益)!!!

唔知大家有無睇過計算全職媽媽年薪o既相關新聞報道:

全職媽媽人工值幾多錢?根據 Salary.com調查發現,由於家庭主婦身兼多職,要做管家、託兒所老師、廚師、洗衫工人、電腦操作員、設備管理員、司機、心理學家、行政總裁等工作,如果每項職務都有人工,年薪應該有13.8萬美元(約107.6萬港元,即月薪8.7萬港元)...(Source: 國際網絡:全職媽媽年薪值百萬)

全職媽媽o既分身再多, 小朋友最愛o既始終係'陪玩員'呢個身分!!!

就當上面報道過份誇張, 我間化到以全職媽媽 = 工人 + 託兒所老師去計算, 全職媽媽o既人工最少都值20K吧?! 雖然我老公子唔會俾咁多家用我, 但我實際上真係為家庭帶o黎值20K o既經濟效益, 如果再計埋全職媽媽o既其他分身, 好似廚師、管家、甚至倒垃圾工人等等, 再計埋通脹(最近又有報道建議外傭加人工了: 外傭促加薪至$4,500) ...條數點計, 相信大家心裡有數!

當然, 以上計算應用o係我身上答案真係呼之欲出, 但如果老公子人工未能揹起成頭家基本食住開支, 又或者我係醫生律師收入達4、5萬以上又如何選擇呢?

咁, 就要問問自己下面呢幾樣o野, o係你心目中值多少了:

i. 親眼睇住小朋友成長o既每分每秒
ii. 親自陪伴小朋友吃喝玩樂o既開心回憶
iii. 小朋友對自己o既信任、愛甚至依賴


小朋友對我o既依賴, 證明o左我o既存在!!

對於我o黎講, 上面全部都係無價, 幾多錢都買唔到, 錯過了亦追唔番!!

咁樣一計, 做全職媽媽定在職媽媽, 相信各人心中自有天枰, 如何衡量我真的不再多言了!!

總之, 我就係靠堅信Less (收入) is More (經濟效益), 做了我認為對自己、對另一半、對小朋友最有利的決定, 亦憑此肯定自己全職媽媽呢個身份o既存在價值!!!


話說回頭, 雖然老公子呢3年人工有增幅, 但收入始終唔及兩個人搵錢, 所以為o左令老公子減輕負擔, 我都要乖乖識做, 令佢覺得我係個知慳識儉o既老婆, 咁大家都開心!!!

下面就係我呢位湊仔婆o既少少慳錢小tips:

i. 網購代替出街Shopping 
ii. 帶小朋友去公園代替主題樂園/收費室內遊樂場


有時遊樂場都唔一定要去, o係公園行個圈, 睇下風景睇下雀仔, 都已經係好好o既娛樂!

iii. 帶小朋友去圖書館借書/去書局睇書代替買書
iv. DIY玩意(如用廁紙筒整動物、親子料理等)代替買玩具


最近我俾Kobe仔初嘗整o野食, 雖然幫唔到太多手, 但間中佢都會跟指示做, 還一臉認真呢!!!

v. 煮住家飯代替出街食飯
vi. 著二手童裝衫或鞋代替買新童裝
vii. 免費日去博物館玩


總之, 要練成呢雙臂彎的確唔係易事, Less (收入) is More(經濟效益), 只要我信, 我就做得到! 

希望呢篇分享, 能幫到o係在職/全職媽媽之間爭扎o既你啦!!! 加油!!!


8 則留言:

  1. 多謝分享!其實身邊也有不少朋友投入全職媽媽行列呢!我自己就想返 part time, 小朋友返學時我返工賺錢,我放工去湊佢放學。希望到時搵到一份可以 flexible working 的工作!(又或者希望中六合彩,哈哈)

    回覆刪除
    回覆
    1. "希望中六合彩" <== 大家咁話!!! :p

      唔知你英國o個邊多唔多FTM?? situation 又同HK同唔同呀?? 如果顧主support咁就最好呢!!! 我識朋友佢同老闆講掂數, 由一星期番5日改做4日, 雖然都唔係全職媽咪, 但每星期有一日可以做FTM, 都算唔錯o既offer 呀, 希望你順利搵到份flexible working hr o既工啦!!! 加油!!

      刪除
  2. 你屋企既收入多我好多,但我都做ftm. ftm 係好幸福,但有時確係需要抖氣,我甚少有呢個機會...

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實收入多少都唔係太重點, 最緊要成個家庭唔好基本食住都afford唔到, 而家好多人覺得'上興趣班', 上playgroup, 讀N班係'基本', 但我睇得出你同我都唔係咁諗, 所以就算你家庭收入唔算太鬆動, 但我深信做FTM都唔會太影響!!! 或者掉番轉諗, 你做FTM帶o黎o既經濟效益對家庭重要性比例更大呢, 係咪?!! :)

      係喎, 好似真係好少見你係FB寫婆婆麻麻湊丁叮咁呢, 係咪因為住得太入唔方便??~~~ 我其實都好少有抖o既機會, (雖然我媽每星期都會上o黎一陣, 但d功夫都係我做, 只係唔使一次過顧住兩個小朋友咁解) 你仲要整埋餅...間中叫老公睇住丁叮自己一個出下街行個圈都好呀, 抖一抖都幾重要呢!!!

      一齊加油呀!!!!



      刪除
  3. 有誰比爸媽更愛孩子, 所以我選擇親自照顧. 我不想後悔, 所以我堅持.

    回覆刪除
    回覆
    1. 對, 講得好!!! 無人比爸爸媽媽更懂自己的小孩!!! 支持你!!! 一齊努力!!!

      刪除
  4. 絕對同意啊!
    我都係 FTM, 你㗎慳錢貼士好多我都有做緊呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好意思, 咁遲先睇到你個留言添!!! 加油呀, 齊齊為家人努力!!!

      刪除